De informatie op deze pagina is gericht op studenten die in 2022/2023 of eerder zijn gestart met hun studie. Voor studenten die in 2023/2024 zijn begonnen met hun studie wordt de informatie nog bijgewerkt.
Vakken met capaciteitsbeperking
Sommige vakken hebben een maximum aantal deelnemers. Maakt het vak deel uit van het verplichte deel van jouw examenprogramma, dan kun je hieraan altijd deelnemen. Zorg er wel voor dat je voor de uiterste aanmeldtermijn je aanmeldt voor het betreffende vak.
Is het voor jou een keuzevak dat je wilt volgen (dus niet verplicht), dan kun je je ook voor het vak aanmelden voor de uiterste aanmelddatum. Er zal gekeken worden of er nog plaatsen beschikbaar zijn waarvoor je dan wordt ingedeeld. Het is raadzaam om jezelf nog voor een ander vak aan te melden voor het geval je niet in het vak met een maxium aantal deelnemers wordt ingedeeld.
Voor studiejaar 2023-2024 betreft het de volgende vakken:
Department | Year of program | Code | Course name | Starting block | Max. capacity |
APSE | 2023 | 34IQT | Introduction to Quantum Technologies | 1 | 100 |
APSE | 2023 | 3EDX0 | Control and Data Processing in Physics Experiments | 1 | 48 |
APSE | 2023 | 3QUES0 | Sociophysics 1 | 1 | 96 |
APSE | 2023 | 3QSUS0 | Sociophysics 2 | 2 | 96 |
APSE | 2023 | 3QUAS0 | Sociophysics 3 | 3 | 96 |
APSE | 2023 | 3EBX0 | Machine Learning in Science | 4 | 90 |
ID | 2023 | DDB200 | Human-centered Design | 1 | Max 30 non-ID students |
ID | 2023 | DBB190 | Design for Debate | 1 | 60 |
ID | 2023 | DZB110 | Design Management | 1 | 60 |
ID | 2023 | DAEU20 | Introduction to Sport, Physical Activity and Vitaly | 1 | 80 |
ID | 2023 | DZC10 | Design for Games & Play I; Game | 1 | 100 |
ID | 2023 | DDB100 | Design < > Research | 2 | 180 |
ID | 2023 | DZB170 | Trends and Forecasting | 2 | 30 Excl ID students |
ID | 2023 | DAB150 | Introduction to Business Design | 2 | 60 |
ID | 2023 | DCB220 | Exploratory Making | 2 | 60 |
ID | 2023 | DASU20 | Data Acquisition and Visualization through Embodied Sensors | 2 | 80 |
ID | 2023 | DZC20 | Design for Games & Play II; Learning and Persuasion in Games | 2 | 100 |
ID | 2023 | DBB100 | Creative Programming | 3 | Max. 10 non ID students |
ID | 2023 | DAB200 | Design innovation methods | 3 | 150 |
ID | 2023 | DCB200 | Aesthetics of interaction | 3 | 180 |
ID | 2023 | DAB130 | Stakeholder perspectives in design | 3 | 32 |
ID | 2023 | DBSU10 | Designing connected experiences | 3 | 60 |
ID | 2023 | DAAU20 | Designing for vitality in a real-life setting | 3 | 80 |
ID | 2023 | DZC30 | Design for games & play III; playful interactions | 3 | 100 |
ID | 2023 | DAB100 | Making Sense of Sensors | 4 | Max. 10 non ID students |
ID | 2023 | DCB210 | Intercultural Design | 4 | 60 |
ID | 2023 | DCB250 | Design and Sensorial Form | 4 | 30 |
ID | 2023 | DDB180 | ID Green – Design Perspectives on Sustainability | 4 | 60 |
ID | 2023 | DCB150 | Digital Craftsmanship | 4 | 40 |
ID | 2023 | DBB220 | Intelligent Interactive Products | 4 | 50 |
IE&IS | 2023 | 0SK40 | Climate change: understanding the causes and solutions | 2 | 60 |
ME | 2023 | 4CBLA10 | Design of a launching mechanism | 2 | No non-ME students |
ME | 2023 | 4WEU00 | Ideation and preliminary design | 2 | 160 |
ME | 2023 | 4CBLA20 | Multiped robot | 3 | No non-ME students |
ME | 2023 | 4MC00 | Experimental and numerical skills | 3 | 66 |
ME | 2023 | 4WSU00 | Detailing, realization and RPC test | 3 | 160 |
ME | 2023 | 4WAU00 | User testing, evaluation and improvement | 4 | 160 |
EE | 2023 | 5XWF0 | CBL Wireless Energy Transfer | 4 | 120 |
EE | 2023 | 5XWG0 | Power system computation and simulation | 4 | 40 |
EE | 2023 | 5LSB0 | Monitoring respiration and circulation | 2 | 40 |
EE | 2023 | 5LSK0 | Digital wireless communication exploration lab | 4 | 16 |
EE | 2023 | 5LSH0 | Computer vision and 3D image processing | 2 | 130 |